lørdag den 8. februar 2014

Moster lykke / Auntie happiness

Så kom dagen endelig! I onsdags blev jeg nemlig Moster, igen, til den dejligste lille pige - 51 cm og 3522 g. Hun er bare helt perfekt, en rigtig lille prinsesse. Jeg har været så heldig at se hende hver dag lige siden, Moster kan slet ikke få nok :)

(Desværre driller min computer, e-mail og mobiltelefon mig helt vildt meget, så da alle billeder af den lille prinsesse ligger på min mobil, kan jeg desværre ikke vise jer nogen billeder af hende endnu - det må I have til gode)

Det betyder jo også, at min elskede lille nevø er blevet storebror... og når man bliver storebror, så skal man selvfølgelig have en gave. Det var lige præcis dét projekt jeg arbejdede på hele sidste weekend. Jeg har syet denne elefantbamse til ham.


Mønsteret er fra Stof2000 og syet op i babyfløjl, som også er fra Stof2000. Jeg har dog langt fra fulgt opskriften, da jeg valgte at sy alt på maskine, i stedet for i hånden, som opskriften ellers henviste mest til. Jeg har aldrig rigtig syet så meget i hånden og derfor stoler jeg ikke helt på kvaliteten, hvis jeg lavede bamsen på den måde. Jeg kan dog ikke ligefrem anbefale at sy det hele på maskine! Det kræver sin kvinde, en god portion stædighed og tålmodighed, at få en elefant igennem en symaskine.... hihi.... men jeg er blevet rigtig glad for resultatet :)




Elefanten fik hurtigt en plads på sengen, sammen med hans anden "Storebror bamse", som hans dygtige farmor har strikket til ham.


Jeg har selvfølgelig klippet stof til at sy en elefant til lillesøster også og der ud over skal jeg også lige have lavet en sengerand til hende. Derefter går jeg i gang med et par projekter til mig selv i anledning af februars "Til mig selv!" tema. Jo jo... der er planlagt en masse fine sy projekter, så stay tuned ;)

----------

Finally the day came! I became an aunt again to the most adorable little girl - 51 cm and 3522 g. She is just perfect, a beautiful little princess. I have been lucky enough to see her every day since, auntie just can't get enaugh :)

(Unfortunately I have some problems with my mobile and as all pictures of the little princess is located on my mobile, I can't show you pictures of her yet)

This also means that my lovely little nephew has become an older brother... and when you become an older brother you need to have a gift. That was the project that I was working on last weekend. I made him this elephant and it quickly got a space on the bed.

The pattern is from Stof2000 and the fabric I used is baby velvet also from Stof2000. I didn't follow the pattern much though as I decided to sew everything on the mashine. The pattern told to sew most of the elephant by hand, but as I never sew by hand I thought the result might be better if I sewed everything on the mashine. I can't recomed to do that though.... I most say that it is quite difficult to get an elefhant through a sewing mashine.... hehe :)

Ofcourse I have also prepared to sew an elephant for baby sister and I will also be making her a cot bumper. After this I have planed some project for my self. This is inspired by the "To my self!" theme in February. So stay tuned, lots of projects are coming up :)

2 kommentarer:

  1. Congratulations on the new baby, and great job on your elephant. He looks so cute!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Mary... my little niece is so cute :) And thanks, he came out really good ;)

      Slet

Du er altid velkommen til at smide en kommentar :)